Menu Zamknij

Dolinki Podkrakowskie

Uczniowie klas 4 A/B/C/D dn.20.10,2022 wyruszyli na wycieczkę krajoznawczo- turystyczną pełną przygód i wymagającej sprawności fizycznej.Wszyscy dali radę,maszerowali ochoczo,ciekawi okolic i wzajemnej zabawy.

Zaczęliśmy od Jaskini Wierzchowskiej,największej jaskiń na terenie Jury.Jej wnętrze budziło zainteresowanie dzieci,największą atrakcją były nietoperze, kości niedźwiedzi jaskiniowych, hien oraz innych zwierząt występujących na tym obszarze w epoce lodowcowej.

Potem wędrowaliśmy Dolinką Kobylańską gdzie spotykaliśmy wspinaczy,trenujących żołnierzy na skałkach.Jesień pokazała piękne kolory drzew,pogoda słoneczna dopisała.

Po wejściu na górę do kapliczki ,odpoczynku powędrowaliśmy do Doliny Będkowskiej,krajobrazowo jest przepiękna, jest też jedną z najdłuższych dolin w tym obszarze.Wszyscy uczestnicy wycieczki byli zachwyceni krajobrazem i licznymi skałkami,droga miała charakter wąwozu , podziwialiśmy ciekawie uformowane skały o wdzięcznych nazwach jak Iglica, Dupa Słonia czy Brama Będkowska oraz słynny wodospad Szum. Na tarasie zatrzymaliśmy się w gospodarstwie agroturystycznym Brandysówka gdzie był posiłek(kiełbaski grilowane i przepyszna herbata z sokiem malinowym).

Wszystkich uczestników wycieczki serdecznie pozdrawiam i życzę dalszych wspaniałych wyjazdów na ciekawe ,pełnych wrażeń wycieczki.